• Alo Temizlik Hizmeti
  • 0216 561 00 91
Logo
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • HİZMETLER
  • ŞUBELER
  • BÖLGELERİMİZ
  • Sayfa
    • Etkinlik
    • Foto Galeri
    • REFERANSLAR
    • SSS
    • Fiyat Tablosu
  • Blog
  • İLETİŞİM

Ofis Temizliği Nasıl Olmalı?

News Photo

Ofis Temizliği Nasıl Olmalı?

  • Ofis Temizliği
  • 20 Temmuz 2022

Ofis temizliği verimli çalışma yapma açısından oldukça önemlidir. Toplu çalışılan yerlerde mikrop yayılımı hızlı artabilmektedir. Aynı zamanda ofislerde ortak kullanım alanlarının çok olması temizliğin önemini artıran hususlardandır. Ofis temizliği günlük olarak düzenli periyotlarla yapılmalıdır. Günümüzde bu hizmet için temizlik şirketleri talebi karşılar niteliktedir. Temizlik şirketleri arasında farklılık olabileceği gibi hemen her şirket aynı standartlarda hizmet sunmaktadır. Temizlik çalışma saatleri dışında yapılmalıdır. Hafta sonları da temizlik için uygun bir zamandır. Temizlik zamanına dikkat edilmesi çalışanların çalışma esnasında dikkatlerinin dağılmaması açısından önem arz etmektedir.

Ofis temizliği aşamalarında neler yapılmalı?

Ofis temizliği belli aşamalar doğrultusunda yapılmaktadır. Öncelikli olarak temizlik yapacak kişi temizlik malzemelerini eksiksiz olarak hazırlamalıdır. Her zemin ve kullanım alanına uygun ayrı materyaller kullanılmalıdır. Temizliğe çöpler ve kağıt atık kutularının boşaltılması ile başlanmalıdır. Çöpler ve kağıt atık kutularında sıvı atık varsa bunların yere dökülmemesine dikkat edilmelidir. Sonrasında kutular dezenfekte edilmelidir.

Sonrasında toz alma işlemine geçilmelidir. Öncelikle masaların ve dolapların tozu alınmalıdır. Toz alınırken mobilyalara zarar vermeyen nitelikte bir temizleyici ile ıslatılmış ve suyu iyice sıkılmış nemli bir bez kullanılır. Ardından leke kalmaması için mobilyaların yüzeyleri kurulanmalıdır. Masa üzerindeki zarar görebilecek elektronik eşyalar kapalı konumdayken kuru bir bezle temizlenmelidir. Elektronik eşyaların temizliğinde su ve kimyasal maddelerin kullanılmamasına azami özen gösterilmelidir. Ofis temizliği sırasında dokunulan her eşyanın yüksek önem arz etme olasılığı düşünülmelidir. Masa üzerindeki eşya ve evrakların yerleri değiştirilmemelidir. Masanın tozu alınıp iyice kurulandıktan sonra eşyalar aynı bulundukları yerlere yerleştirilmelidir. Yaş kalan zeminlerin evraklara zarar vereceği unutulmamalı. Masa ve dolap dışlarından sonra çekmeceler ve dolap içleri boşaltılıp tozları alınmalıdır. Toz alma işleminden sonra kurulama işlemi de mutlaka yapılmalıdır.

Toz alma işlemi bitirildikten sonra zemin temizliğine geçilmeli halı kaplı yerler mutlaka vakumlu temizleyiciler ile temizlenmelidir. Parke, fayans veya beton zemin varsa öncelikle fırçayla süpürülmeli, yerlerdeki cisimlerden temizlenmelidir. Sonrasında çamaşır suyu gibi dezenfekte gücü yüksek deterjanlar kullanılarak ıslak silim gerçekleştirilmelidir. Kurulama gerektiren bir zemin ise ıslak silim ardından muhakkak kurulama yapılmalıdır. Zemin temizliği ardından ağır kimyasal kokusunun giderilmesi ve zeminin daha hızlı kuruması açısından mekanın iyi bir şekilde havalandırılması gerekir.

Ortam iyice havalandırıldıktan sonra pencere temizliğine geçilir. Pencere kenarlarının tozu alınır ve kurulanır. Camlar parlaklık veren temizleyici maddeler kullanılarak ıslak silim yapılır. Ardından leke kalmaması için kurulama yapılır. Varsa perdeler kumaşlara uygun olarak yıkanır. Dış cephe camları bina yüksekliğine göre gerekli önlemler alınarak önce ıslak sonrasında ise kuru silim yapılarak temizlenir. Bina yüksekliğinin fazla olduğu yerlerde halat yardımıyla kişinin güvenliği sağlanmalıdır. Dış cephe camlarının siliminde asansörlü sistemlerin kullanılması da mümkündür.

Ortak kullanım alanları temizliğinde yapılması gerekenler

Ofis temizliği son olarak ortak alanların temizliği yapılarak sonlandırılmalıdır. Mutfak, tuvalet, toplantı salonu, bekleme odası gibi yerler ortak kullanım alanlarıdır. Mutfak temizliği için ayrı bezler kullanılır. Dezenfekte etkisi olan temizleyiciler kullanılmalı ve mutlaka durulama yapılmalıdır. Deterjanların yiyecek ve içeceklerle teması engellenmelidir. Durulama yapılması ardından kurulama yapılır. Mutfak dolapları ve zemin temizliği yapıldıktan sonra mevcut bulaşıklar da mutlaka yıkanmalıdır. Diğer bir ortak kullanım alanı olan tuvaletlerin temizliği de yüksek dezenfekte gerektirir. Tuvaletlerin temizliğinde duvarlar, kapılar, klozet kapakları ve lavaboların siliminde ayrı bezler kullanılması da önem arz eder. Çöpler boşaltılıp kutuları dezenfekte edilir.biten tuvalet kağıdı, kağıt havlu, sabun gibi yenilenerek ofis temizliği sonlandırılır.

Temizlik Dünyası


Bu Haberi Paylaş

Yorum Yap

ŞUBELER

  • Apartman Temizliği
  • Dış Cephe temizliği
  • Ev Temizliği
  • Halı Yıkama
  • Haşere İlaçlama
  • İnşaat Sonrası Temizlik
  • Koltuk Yıkama
  • Ofis Temizliği
  • Petek Temizliği
  • Ütü Yapma

Yakın Zamanda GÖNDERİLENLER

Blog Photo
Temizlik Görevlisi Nedir? Ne İş Yapar?
26 Temmuz 2022
Blog Photo
Merdiven Temizliği ve Önemi
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Ofis Temizliği Nasıl Olmalı?
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Koltuk Yıkama Nasıl Yapılır?
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Ev Temizliği Nasıl Yapılır?
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Temizlik Dünyası Boş Ev Temizliği
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Ev Temizliği Temizlik Dünyası
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Temizlik Dünyası Ofis Temizliği
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Temizlik Dünyası Ev Temizliği
20 Temmuz 2022
Blog Photo
Temizlik Dünyası Dış Cephe temizliği nedir?
20 Temmuz 2022

İşletmeniz için kaliteli hizmetimizi almak ister misiniz?

İLETİŞİM

E-BÜLTEN

Bizle İlgili Tüm gelişmelerden haberdar olmak için e-bültenimize abone olabilirsiniz.

BLOG

  • Temizlik Görevlisi Nedir? Ne İş Yapar?
  • Merdiven Temizliği ve Önemi
  • Ofis Temizliği Nasıl Olmalı?
  • Koltuk Yıkama Nasıl Yapılır?

ŞUBELER

ADRES BİLGİLERİ

İstanbul
İletişim: 0216 561 00 91
Temizlik Dünyası

Copyright @ 2022 - Tüm Hakları Saklıdır. Temizlik Dünyası Yapımcı: vebze.com.tr